Pagina instellingen

Tekstgrootte

  • Home
  • Onze school
    • Identiteit
    • Missie
    • Visie
    • Kernwaarden
    • Personeel
    • Schoolgids
    • Bestuur
    • Ouders
  • Onderwijs
    • Passend onderwijs
    • Leerlingenzorg
    • Inspectie
    • Kwaliteit
    • Meidenvenijn
    • Sociale Veiligheid
    • 21-eeuwse vaardigheden en digitalisering
    • Referentieniveaus
    • Vragenlijsten
  • Praktisch
    • Aanmelden nieuwe leerling
    • Absentie/ ziekte/ verlof
    • Bijbelse Themaweek
    • BSO / TSO
    • COVID-19
    • Gebedsgroep
    • GGD
    • Huiswerk
    • Kinderopvang
    • Medezeggenschapsraad
    • Minimabeleid gemeente
    • Oudercommissie
    • Ouderportaal
    • Psalmenlijst
    • Schooltijden
    • Software via school
    • Thuis oefenen
  • Actualiteit
    • Social Schools
    • Kalender
  • Contact

Putten uit het Levend Woord

Welbevinden versterken

Samen leren en ontdekken

Uitgaan van mogelijkheden

Vaardig voor de toekomst

Leerlingenzorg

Leerlingen hebben een natuurlijke behoefte om zich te ontwikkelen. Iedere leerling is nieuwsgierig en in principe leergierig.  Om de ontwikkelingen en leervorderingen van een leerling te volgen, gebruiken we het Cito-leerlingvolgsysteem voor groep 1 t/m 8. We leggen de vorderingen vast van het technisch lezen, begrijpend lezen, rekenen, spelling en de taalontwikkeling. Daarnaast volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling m.b.v. ZIEN, de vragenlijsten sociale veiligheid en sociogram. Al deze gegevens bieden informatie over het verloop van de ontwikkeling  en hoe we daarop afstemmen Als ouder/verzorger wordt u hiervan altijd op de hoogte gesteld. We hechten veel waarde aan preventieve zorg. We houden rekening met verschillen tussen leerlingen.   Leerlingen met een speciale onderwijsbehoefteDit zijn leerlingen:

  • waarvan met behulp van het leerlingvolgsysteem een structurele zorgbehoefte in de ontwikkeling is geconstateerd.
  • die extra begeleiding nodig hebben bij het werken aan de belemmeringen in de ontwikkeling.
  • die een enkelvoudige of meervoudige zorgbehoefte hebben op cognitief en/of sociaal-emotioneel en/of motorisch gebied.  

Aan de hand van de toets- en observatiegegevens brengen we deze leerlingen in kaart. Deze leerlingen worden intern besproken. Ook vindt regelmatig overleg plaats met de onderwijsadviseur van  de SBD (schoolbegeleidingsdienst). 
 

Informatie over de leerlingenzorg en zorgstructuur

Snel naar

Schoolgids

Kind aanmelden

Social Schools

Contact

Van Damstraat 10 3881 JC Putten 
0341-352702 
vandamschool@cnsputten.nl 
Directeur: Erik van Veldhuizen

Algemeen

Kennisontwikkeling, kennisbehoud en kennisoverdracht zijn belangrijke pijlers. Wij zijn onderdeel van CNS Putten.

© 2019 Van Dam School
Alle rechten voorbehouden

Download Social Schools App

  • Cookie instellingen

Powered by Social Schools